dilluns, 3 de setembre del 2012

Vistas al mar/ Vistes al mar


Hola bloguer@s,


Ahora me toca a mí. Me voy a tomar unos días de descanso.

En unos días me voy de viaje y tengo que echarle un vistazo a la guía para saber dónde voy a ir y qué voy a visitar.

Os dejo con una foto del mar visto desde el Cap de Creus y con un poema de Joan Maragall. No es que sea una erudita en poesía, es que la semana pasada fui a un concierto que hizo mi hermano (el violinista) con un cuarteto de cuerda. Tocaron “Vistes al Mar-evocacions poètiques” de Eduard Toldrà y antes de cada movimiento, una amiga de los músicos leyó unos poemas de Joan Maragall, y este me encantó. Os lo dedico y nos vemos a la vuelta. Un abrazo.


Ara em toca a mi. Em vaig a prendre uns dies de descans.

En uns dies em vaig de viatge i tinc que donar-li una ullada a la guia per saber on vaig i què vaig a visitar.

Us deixo amb una foto del mar vist des del Cap de Creus i amb un poema de Joan Maragall. No és que sigui una erudita en poesia, és que la setmana passada vaig anar a un concert que va fer el meu germà (el violinista) amb un quartet de corda. Van tocar “Vistes al Mar - evocacions poètiques” d’Eduard Toldrà i abans de cada moviment, una amiga del músics va llegir uns poemes de Joan Maragall, i este en va agradar molt. Us el dedico i ens veiem a la tornada. Una abraçada.

La ginesta altra vegada
La ginesta altre vegada,
la ginesta amb tanta olor,
és la meva enamorada
que ve al temps de la calor.

Per a fer-li una abraçada
he pujat dalt del serrat:
de la primera besada
m'ha deixat tot perfumat.

Feia un vent que enarborava,
feia un sol molt resplendent:
la ginesta es regirava
furiosa al sol rient.

Jo la prenc per la cintura:
la tisora va en renou
desflorant tanta hermosura
fins que el cor me n'ha dit prou.

Amb un vímet que creixia
innocent a vora seu
he lligat la dolça aimia
ben estreta en un pom breu.

Quan l'he tinguda lligada
m'he girat de cara al mar...
M'he girat al mar de cara,
que brillava com cristall;
he aixecat el pom enlaire
i he arrencat a córrer avall.

 
Sandra

4 comentaris:

Maritza ha dit...

Sandra, disfruta de tus vacaciones qu bien merecidas las tienes....
La foto del Cap de Creus me parece divina lo mismo que el poema!!! un besote cielo

Silvia ha dit...

Disfruta de las merecidas vacaciones!! Un beso!! Es que la costa Brava es preciosa!! Viva mi tierra!!!

Anna ha dit...

Que pases unas vacaciones estupendas

Bss, Anna

Unknown ha dit...

bonito blog!!!!!!Besos.